Kim houdt van werken buiten de lijntjes, iets wat perfect aansluit bij ITT. Ze zet zich dan ook graag in om verschillende onderwijsniveaus met elkaar te verbinden. Ze doet hiervoor onderzoek op het ROC. Bij de verbindingen tussen onderwijsniveaus ziet zij het belang van sportclubs, omdat het daarin niet uitmaakt in welk onderwijsniveau je zit.
Kim vindt het tof om mensen tijdens een gesprek te zien ontwikkelen. Een voorbeeld hiervan zijn de interviews die ze deed voor Talentlab. Wanneer de jongeren van Kim een korte samenvatting kregen van hun talenten, zag ze dat de jongeren steeds meer inzagen dat ze daadwerkelijk talenten hebben. Ze werden trots op zichzelf en voor dat soort momenten werkt Kim bij ITT.
Het toevoegen van waarde bij jongeren vindt Kim het allerbelangrijkst. Ze vindt het jammer dat onderwijsinstellingen zich vaak alleen vast houden aan theorie. Als een student hier van afwijkt, is het volgens de scholen meteen fout. Echter kan je er heel veel van leren als de student kan aangeven waarom iets volgens de theorie niet werkt. Kim wilt graag dat scholen zich aanpassen aan de studenten en niet andersom.
• Impactonderzoek
• Het ontdekken van je talenten
• Vragen over je persoonlijke ontwikkeling
• Het maken & leren van ‘fouten’